Image Alt

Over Mij

Reinier van Santen

Ik ben Reinier! 40 jaar, getrouwd, vader, twee kinderen, liefhebber van buiten sporten, vogels kijken en outdoor. Ik kom tot leven als ik outdoor 'doe'. Weg van binnen, alleen maar buiten, de regen tegen de kop en genieten van het hier en nu!
Vrijheid en avontuur zijn voor mij hele belangrijke waarden in het leven. Daarbij ben ik een mensen-mens, nieuwsgierig, enthousiast en actiegericht.

TELEFOON:
E-MAIL:
SOCIALS:

Gouden kernwaarden

Ik heb jarenlang gewerkt in het onderwijs én de jeugdzorg. In de jeugdzorg heb ik ontdekt dat veel knelpunten te maken hebben vanuit een systemische benadering. Ik ontdekte dat de oplossing daarvoor ligt in de kracht van de methodiek Ervaringsleer. Juist omdat je vanuit een rijke leeromgeving oefent met thema’s als; plezierbeleving, samenwerking, communicatie, verbinding en vertrouwen ontstaat er heel snel een vertrouwde manier om een veilige groepsdynamiek te laten optimaliseren.


En als je deze methodiek toepast in trainingen, coachsessies en verandertrajecten dan heb je een pot met goud in handen. Want in mijn ervaring start een gezonde dynamiek altijd met een sterke relatie tot jezelf en de ander. Zodat je vervolgens vanuit deze relatie kan afzakken naar gevoel en behoefte bij de persoon zelf. En de enige plek van verbinding met de ander is op gevoelsniveau én zeker niet op overtuigingsvlak.

Dus wil je in plaats van een explosieve Groepsdynamiet een krachtige Groepsdynamiek? Dan heb je te investeren in een ijzersterke groepstraining/verandertraject.

Want het interessante van bijvoorbeeld ‘lastige klassen’, docententeams, managers die met elkaar moeten samenwerken, een uitvoerende groep mensen die verantwoordelijk zijn voor de productie van een product, een team voetbalvrouwen; iedereen neemt zijn eigen rugzak van levenservaring mee. Onze opvoeding, levenservaringen, ze dragen allemaal bij waarom we doen wat we doen. En juist datgene onderzoeken, ‘waarom doe we wat we doen’ is dé vraag waar het over gaat. Als we bewust worden van onze eigen handelen zijn we nog meer in staat om te verbinden met de ander. Daar gaan we mee aan de slag. Zodat samenwerken opeens wel mogelijk is zonder constante irritaties en rotgevoelens.

En dat is nu die pot met goud. En ik draag bij aan het vinden van de pot met goud. Want als de pot met goud straalt; dan is er geluk op de werkvloer, geluk in de klas, geluk in het leven!

Over Geluk In De School

a
Verbondenheid

In verbinding met jezelf kun je in staat zijn om te verbinden met een ander. In de verbinding ligt de pot met goud!

a
Integer

Open, eerlijk, recht door zee. Altijd vanuit verbinding en eer naar de ander waarbij je doet wat je zegt.

a
Afwijken

Loskomen van gebaande paden, je kop boven het maaiveld steken, anders doen geeft een andere vrucht.

a
Actie

In de actie ontdek je de vragen. In beweging vind je antwoorden. Deze antwoorden vullen de pot met goud én dragen bij aan nog meer (werk)geluk.

a
Bijdragen

Jezelf geven t.b.v. groei en ontwikkeling van de ander. Het bewust-zijn vergroten, waardoor de ander stabiel, daadkrachtig en sterk kan zijn.

a
Vrijheid

Als de basis (verbondenheid-integriteit-afwijken-actie en bijdragen) er is, is vrijheid de vangst! Echte vrijheid is leven in de pot met Goud! Echte vrijheid geeft Synergie! 1+1=5